Twój Doradca Zdrowego Stylu Życia – pukskarol.pl

Witam, mam na imię Karol i tutaj się dowiesz o wszystkim, co dotyczy zdrowego stylu życia – od porad zdrowotnych po recepty. Ten blog powstał po to, by się dzielić moją wiedzą i doradzać tym, którzy tego potrzebują.

Jedzenie a nastrój

Jedzenie a nastrój


Wiecie, że z pustym brzuszkiem łatwo o rozdrażnienie? Podobnie jest kiedy bardzo chce nam się pić albo siku 😉 Niezaspokojone potrzeby fizjologiczne wywołują w nas poddenerwowanie. Warto przed ważnymi rozmowami porządnie je zaspokoić coby nie było potem problemów 😉

  1. Pamiętajcie też, że niektóre produkty mogą nas dodatkowo podrażnić i nie warto ich jeść kiedy chcemy zachować spokój ducha. Są to duże ilości pokarmów zawierających różne chemiczne dodatki, dużo cukru i tłuszczu. Tak np. glutaminian sodu już w niewielkiej ilości (ok. 5 g – tyle zawierają dwie porcje chińskiej zupy wantan) u osób wrażliwych może powodować depresję lub nadmierną pobudliwość) https://pl.wikipedia.org/wiki/Zaburzenia_od%C5%BCywiania. Dolegliwości z nim związane nazwano “syndromem chińskiej restauracji”.
  2. Do obniżenia nastroju może przyczynić się zatrucie ołowiem, które powoduje niszczenie komórek mózgu i całego układu nerwowego, w konsekwencji prowadzi do zaburzeń w zachowaniu (agresja), osłabienia koncentracji oraz możliwości prawidłowego myślenia i wysławiania się. Pożywienie bogate w wapń, cynk i żelazo ogranicza wchłanianie ołowiu z przewodu pokarmowego. Niedobór dostarczanego w pokarmach żelaza pogarsza zaopatrywanie organizmu w tlen, a w konsekwencji powoduje uczucie zmęczenia, zdenerwowanie i trudności z koncentracją.
  3. Przyczyną złego nastroju i depresji jest często niedobór witamin. Niewielkie braki witamin B1, B2, B6, C, niacyny, kwasu foliowego oraz duży niedobór witaminy A mogą spowodować zaburzenia emocjonalne i ogólnie pogorszyć samopoczucie. – Brak witamin z grupy B, zwłaszcza B1, może doprowadzić do apatii, utraty apetytu lub zapalenia nerwów obwodowych układu nerwowego.
  4. Nieodpowiednie żywienie powoduje powstanie błędnego koła – źle się czujemy, bo źle się odżywiamy. Chcąc sobie poprawić nastrój, jemy, ale najczęściej niewłaściwe produkty. W ten sposób potęgujemy tylko złe samopoczucie. Jak zatem odnieść sukces?
  5. Jedzmy dużo nieprzetworzonej żywności, starajmy się unikać produktów tłustych, smażonych, odzwierzęcych, zakwaszających organizm. Unikajmy kawy, herbat i innych napojów, które obniżają przyswajalność witamin i mikroelementów. Zrezygnujmy całkowicie z picia alkoholu, który wręcz wypłukuje z nas dobre składniki odżywcze a pozostawia po sobie kaca.
  6. Wszelkie zmiany w diecie wprowadzajmy stopniowo, nie stosujmy diet-cud czy diet 1000kcl, jedzmy regularnie, pijmy minimum 3 litry mineralnej wody dziennie, dostarczajmy sobie zawsze niezbędną ilość kalorii dbając o to by pochodziły ze zdrowych, niskotłuszczowych roślinnych źródeł.

Miejmy we wszystkim umiar i nie spychajmy potrzeb ciała na dalszy plan.

Rate this post