Twój Doradca Zdrowego Stylu Życia – pukskarol.pl

Witam, mam na imię Karol i tutaj się dowiesz o wszystkim, co dotyczy zdrowego stylu życia – od porad zdrowotnych po recepty. Ten blog powstał po to, by się dzielić moją wiedzą i doradzać tym, którzy tego potrzebują.

Super prosty i szybki zielony szejk bananowo-sałatowy

Super prosty i szybki zielony szejk bananowo-sałatowy


Zielone szejki są bardzo zdrowe i pożywne, między innymi ze względu na wysoką zawartość chlorofilu, który spożywany regularnie ma bardzo dobroczynny wpływ na nasz organizm. W zielonym szejku zmieścimy wyjątkowo dużo zielonych warzyw liściastych i zjemy je ze smakiem, bowiem zmieszane ze słodkimi owocami tworzą miły na kubków smakowych miks. .

Przypomnimy wam, że chlorofil pomaga we wzroście i odnawianiu się tkanek,  w neutralizowaniu toksyn, jest użyteczny w asymilacji i chelatowaniu wapnia i innych minerałów, stymuluje zaopatrzenie w tlen czerwonych krwinek, razem z witaminami, takimi jak A, C i E pomaga neutralizować wolne rodniki, jest skutecznym środkiem redukującym nieświeży oddech, może obniżać zdolność kancerogenów do wiązania się z DNA, może też być przydatny w leczeniu dolegliwości związanych z powstawaniem kamieni szczawianu wapnia w nerkach, posiada właściwości antymiażdżycowe.

Proponujemy wam bardzo prosty i smakowity szejk z bananów i sałaty. Połączenie dość nieoczywiste ale za to bardzo smaczne, proste, zdrowe i tanie. Stanowi idealne uzupełnienie diety w zielone warzywa liściaste, których zwykle je się zbyt mało.

Porcja na dwie mało głodne osoby lub jedną bardzo głodną dzisiaj.

Składniki:

  • główka sałaty (może być zwykła, lodowa lub rzymska – popróbujcie, z którą wam najbardziej smakuje, lodowa jest najłagodniejsza, rzymska daje mocniejszy posmak)
  • 8 dojrzałych bananów
  • 2 łyżeczki siemienia lnianego
  • (opcjonalnie cytryna)

Przygotowanie:

  1. Siemię lniane mielimy w młynku do kawy. Istotne jest by było świeżo zmielone ponieważ wówczas zachowujemy nienaruszone drogocenne kwasy omega 3. Siemię, mielone przemysłowo i przechowywane dłużej niż 3 dni poza lodówką, traci swoje właściwości zdrowotne.
  2. Dodajemy do blendera, banany, sałatę, zmielone siemię i miksujemy na dużych obrotach przez chwilę. Powinna wyjść nam gładka łagodnie słodka masa, jeśli lubimy rzadsze szejki dodajemy do miksowania wodę, opcjonalnie może być sok z cytryny, jeśli słodycz bananów jest dla nas zbyt mocna dodajemy ich mniej względem sałaty.
  3. Szejk prosty i pożywny idealny na szybkie śniadanie.

Smacznego!

Rate this post